tirsdag 3. mai 2011

Nesna - Bodø

Tidlig i morges før frokost( men ikke før soloppgang for den er  det slutt på ) forlot vi moderskipet og vinket farvel til manskapet som har vært så tålmodige og snille med oss.
Som en utålmodig ungdom med altfor mye innesperra energi, fresa Wilhelm  avgårde og  klarte ikke å stopppe før vi var i Bodø ca kl 16. Været var så stille og fint og bølgene bare bittesmå, så vi passet på å komme lengst mulig over de utsatte strekningene ,før regn og uvær mest sansynlig kommer imorgen.
Nå ligger vi i gjestehavna i Bodø i strålende solskinn, en iskald øl er fortært sammen med medbrakte svenske kjøttbullar og speilegg. Vi må jo gjøre plass i fryseboksen til vi skal ut og fiske i morgen ...;)
Nå har Wilhelm starta tåkeluren, han er jo trøtt etter den lange turen, mens jeg bare har lest og sovi og kosa meg og tatt masse bilder .
Lurer på når vi skal legge oss.....blir jo helt døgnvill nå som vi har fri og kan sove når vi er trøtte og det ikke blir mørkt. Får vel finne fram sovebrillene i 23-tida og krype til køys. Kanskje øreproppene må fram også...vi får se hvor sterkt tåkeluren durer.....har jo vært litt bortskjemt i noen netter nå hvor jeg har hatt egen lugar, riktignok med sentrifugefølelse, men den var iallefall javn og konstant.
Livet er sannelig ikke så værst :)))
I dag er det 3.mai og min fars bursdag. Gratulerer med dagen pappa!!
Syv søstre

Vi passerer polarsirkelen

Wilhelm utfører polarsirkeldåp på seg selv. Det går an for de uten hår, for oss andre ble det for kaldt...;)

Jeg ville ta bilde av denne koselige fiskebåten da jeg oppdaget at den hadde en blindpassasjer i masta.......

 ...en ørn og måkene rundt bryr seg overhodet ikke om den.
Bodø

1 kommentar:

  1. Moro å følge med.
    God tur videre og skitt fiske.
    hilsen oss

    SvarSlett