torsdag 2. juni 2011

Skrova



Så ligger vi værfast på Skrova. Heldigvis kom vi oss trygt i havn før vinden satte inn for alvor. I natt kom de første kastene, men  vi var trygge her inne i havna på Skrova. I morgentimene tiltok vinden og det var bølger med hvite skumtopper på inne i havna. Vi hadde lagt oss med akterenden mot vinden og det tok ekstra hard i båten,derfor snudde vi oss med baugen til sjøen et "rolig" øyeblikk. Det var første gang jeg hadde redningsvesten på meg på turen....
Nå har det løyet litt og sola er iferd med å bryte fram. Det er ikke så mye å finne på når det er dårlig vær. Jeg leser i mursteinsboka mi og hekler matrosluer.(Nå er lua de ferdig TT, skal bare brodere navn og litt pynt, du vil vel ha litt blomter og sommerfugler på tenker jeg....?;))
Wilhelm har laget boknafisk til meg og tok seg en velfortjent hvil etter den anstrengende kjøkkenutskeielsen, nå skal vi gå en tur før været setter inn igjen iløpet av kvelden. Ifølge værvarslet bør vi holde oss i ro til over helga. Vind inntil 17 sekundmeter er ikke å spøke med, men det hender jo at de varsler litt feil, spesielt på langtidsvarslet.

Skrova fyr

Midtnattsolformørkelse bak skyene over Lofoten

Skrova ved midnatt mot øst

og mot vest

Wilma ved brygga rett ved fiskemottaket

Oljetanken.no som ble hytte, mye omtalt i media tidligere

Sentrum med fergeleiet og restauranten hvor skanskagutta
slo ut håret for noen år siden

1 kommentar:

  1. Hei Maya jeg gleder meg til å se og ikke minst prøve dette nye hode plagget. Jeg regner med at det blir heders lua som jeg kommer til å bruke ved de stooore annledningene ;-)

    SvarSlett